کنجد ارده پاکستانی

در این مطلب قصد داریم مهم ترین خواص کنجد ارده پاکستانی را در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم تا با فواید این ماده غذایی بسیار خوشمزه و مقوی آشنا شوید. کنجد ارده از جمله محبوب ترین و خوشمزه ترین فرآورده های دانه پر خاصیت کنجد است که می تواند برای سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن در کودکان و بزرگسالان بسیار مفید باشد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان متخصص طب سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم گوارش و هاضمه، سرد مزاجی و بلغم، کاهش وزن و جلوگیری از پوکی استخوان کنجد ارده را با شیره و یا عسل تجویز می کنند.

مهم ترین خواص کنجد ارده پاکستانی

1. خواص آنتی اکسیدانی فراوان

کنجد ارده به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان و لیگنان های فراوان می تواند مانع آسیب های مربوط به جذب رادیکال های آزاد باشد لذا باعث جلوگیری از بسیاری بیماری ها می شود. در واقع رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که به صورت طبیعی و از راه های مختلف وارد بدن می شوند و بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بسیاری از بیماری های مربوط به قلب و عروق را به وجود می آورند همچنین ممکن است باعث آسیب به بافت های مختلف بدن و سرطان شود. کنجد ارده پاکستانی دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی بوده است به همین دلیل علاوه بر اینکه مانع بروز سرطان های مختلف در بدن می شود از سلامت کبد محافظت می کند.

2. خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.

مصرف کنجد ارده ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های مربوط به قلب و عروق را از بین می برد. مصرف متعادل ارده به صورت روزانه می تواند باعث تنظیم کلسترول خون و تری گلیسیرید بالا شود که مهمترین عامل برای بیماری های مربوط به عروق کرونر است. اگر کلسترول خون بالایی دارید می توانید با مصرف روزی 3 قاشق غذاخوری کنجد ارده پاکستانی در مدت زمان نسبتا کوتاهی از علائم مربوط به کلسترول بالا خونتان بکاهید همچنین به مرور زمان متوجه می شوید که به طرز قابل توجهی تری گلیسیرید خون تان کاهش پیدا می کند.

3. خاصیت ضد باکتریایی کنجد ارده پاکستانی

کنجد ارده از خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل می تواند مانع بروز انواع بیماری های باکتریایی و … شود. در بسیاری از کشور های اروپای مرکزی و خاورمیانه از روغن و یا ارده کنجد برای درمان دیابت و زخم های جسمانی استفاده می شود. شما می توانید با مصرف این خوراکی مقوی بسیاری از باکتری های مقاوم به دارو را از بین ببرید ضمن اینکه مصرف روزانه کنجد ارده می تواند برای درمان سریع تر زخم های پوستی بسیار موثر باشد. مصرف کنجد ارده باعث سم زدایی و پاکسازی بدن از سموم مختلف می شود و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و از بین بردن یبوست است.

 4. خاصیت ضد التهابی کنجد ارده پاکستانی

کنجد ارده پاکستانی دارای خواص ضد التهابی است که باعث می شود دردهای عضلانی و یا التهابات بدنی کاهش پیدا کند. بیماری آرتریت روماتوئید با مصرف روزانه ی کنجد ارده قابل درمان است، ضمن اینکه برای بهبود بیماری های تنفسی و التهابات ناشی از آن در ریه موثر می باشد. مصرف روزانه کنجد ارده می تواند در درمان مشکلات تنفسی مختلف بسیار موثر باشد به همین دلیل احتیاجی به مصرف دارو های شیمیایی برای بهبود التهابات تنفسی وجود ندارد.

5. تقویت سیستم عصبی مرکزی

کنجد ارده شامل ترکیباتی می‌شود که می‌تواند در سلامت مغز موثر باشد. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های مربوط به اختلالات مغزی، مانند آلزایمر را کاهش می‌دهد. کنجد ارده به دلیل  داشتن خواص آنتی اکسیدانی فراوان برای تقویت خون رسانی سیستم عصبی مرکزی در انسان موثر است ضمن اینکه از بسیاری سکته های مغزی به دلیل پیشگیری از انسداد خون در رگ ها جلوگیری می کند. کنجد ارده می تواند مانع تشکیل پلاک های بتا آمیلوئید در مغز و جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل خصوصا در افراد مسن شود. این خوراکی مقوی می تواند از آسیب های آلومینیوم در مغز که از طریق تنفس و یا خوراکی های مختلف وارد بدن می شود پیشگیری نماید.

6. کنجد ارده پاکستانی و جلوگیری از سرطان

کنجد ارده پاکستانی به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی فراوان می تواند موجب پیشگیری از سرطان های مختلف مانند سرطان روده بزرگ، کبد و پستان شود. کنجد ارده به دلیل داشتن خواص ضد سرطانی می تواند مانع رشد تومور مغزی شود ضمن اینکه مانع ورود بسیاری از رادیکال های آزاد به بدن می شود.

7. خواص کنجد ارده پاکستانی برای سلامت کبد و کلیه‌ها

مصرف کنجد ارده به دلیل داشتن ویتامین های فراوان از سیستم کبد و کلیه محافظت می کند، ضمن اینکه برای سم زدایی از بدن بسیار مفید و موثر است. شما می توانید با مصرف 90 روز کنجد ارده از خواص بی نظیر آن در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها بهره مند شوید. مصرف کنجد ارده می تواند سلول های خونی را در برابر فلز سمی به نام وانادیوم محافظت کند زیرا این خوراکی مقوی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

8. افزایش سوخت و ساز بدن

کنجد ارده به دلیل داشتن طبع گرم می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و به کاهش وزن کمک نماید در واقع با تامین چربی مورد نیاز بدن به صورت طبیعی از جذب کلسترول و چربی مضر غذاهای مختلف در دستگاه گوارش جلوگیری می کند.  

 9. خواص کنجد ارده پاکستانی در بدنسازی

کنجد ارده حاوی مقادیر بسیار بالایی از فیبر و اسید های چرب ضروری برای بدن است، همچنین به دلیل داشتن فیبرهای گیاهی فراوان و پروتئین، منبع بسیار مفیدی برای تامین ویتامین های لازم برای سلامت بدن ورزشکاران است. در واقع مصرف کنجد ارده به عنوان یک ماده بسیار مقوی و انرژی زا می تواند باعث ترمیم و تقویت بافت عضلانی ورزشکاران پس از ورزش شود. همچنین کنجد ارده از خواص بسیار بالایی در پاکسازی بدن از سموم و باز شدن رگ های خونی برخوردار است و موجب افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی بهتر به تمام اندام های بدن می شود، ضمن اینکه نیاز بدن را به اسید های چرب مفید و ضروری تامین می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنجد ارده پاکستانی و ثبت سفارش خرید می توانید به سایت معتبر ایران دانه مراجعه کنید.

   
Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید