کنجد سفید با پوست خام (کنجد سفید به حال خود)

از قدیمی ترین دانه های روغنی که در سرزمین های شرقی، مدیترانه ای و آفریقایی کشت می شود و از روغن آن برای پخت انواع غذاها، کیک و شیرینی ها و… مورد استفاده قرار می گیرد کنجد سفید با پوست خام است. کنجد حاوی مقادیر بسیار بالایی چربی و آمینو اسید است که برای تقویت قوای جسمانی بسیار توصیه می شود. در ادامه مطلب به بررسی مهم ترین خواص کنجد سفید می پردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

کنجد سفید چیست؟

کنجد از دانه های روغنی کشور هند و آفریقا شناخته می شود که در پخت انواع کیک و شیرینی و کلوچه کاربرد دارد. دانه های روغنی کنجد به دلیل داشتن چربی بالا، در روغن گیری مورد استفاده قرار می گیرد و حاوی مقادیر بسیار بالا آنتی اکسیدان و ویتامین است. دانه های کنجد با توجه به نوع کشت، 3 نوع قهوه ای، سیاه و سفید دارند.

ارزش غذایی کنجد سفید با پوست خام

دانه های روغنی کنجد سفید با پوست خام سرشار از املاح و مواد معدنی ضروری برای سلامت بدن است، همچنین حاوی ویتامین های B ،E، پروتئین، روی، مس، کلسیم و منیزیم است به همین دلیل برای بسیاری از کودکان و بزرگسالان توصیه می شود. کنجد سرشار از فیبر های گیاهی و پروتئین است لذا مناسب برای افرادی است که قصد کاهش وزن و لاغری را دارند.

بررسی ارزش غذایی 100 گرم کنجد

میزان انرژی: 563 کیلو کالری کربوهیدرات: 25 گرم فیبر: 16.8 گرم چربی: 43.3 گرم پروتئین: 18.3 گرم کلسیم: 1450 میلی‌گرم آهن: 9.3 میلی‌گرم فسفر: 570 میلی‌گرم مس: 2.29 میلی‌گرم روی: 12.20 میلی‌گرم

مهم ترین خواص کنجد سفید برای سلامتی

کنجد حاوی مقادیر بسیار بالایی چربی است، همچنین سرشار از اسید لینولئیک و اولئیک که برای تقویت قوای جسمانی بسیار مفید و موثر است. دانه های کنجد چندین نوع آمینه اسید مانند متیونین، تریپتوفان و لیزین دارد که برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری های مختلف بسیار مفید است. مقادیر بالای املاح و مواد معدنی موجود در کنجد می تواند برای افزایش مقاومت بدن در ابتلا به بیماری ها و درمان سریع تر مفید باشد.

1. تامین ویتامین های ضروری برای بدن

کنجد حاوی مقادیر بسیار بالایی فیبر های گیاهی و پروتئین است، همچنین سرشار از املاح و مواد معدنی مانند مس، منگنز و کلسیم می باشد. آهن موجود در دانه های کنجد می تواند برای درمان مشکلات مربوط به کم خونی و سلامت اعصاب و روان بسیار مفید باشد. کم خونی می تواند باعث مشکلات بسیار زیادی مانند ضعف و بی حالی، عدم خواب مناسب و ریزش مو شود. بنابراین مصرف روزانه کنجد علاوه بر تقویت قوای جسمانی می تواند باعث کاهش ریزش مو و تحریک رویش مجدد مو شود، همچنین برای  افزایش سوخت و ساز بدن به دلیل طبع گرم بسیار مفید و موثر است.

2. کنجد برای تقویت استخوان ها

ویتامین هایی مانند منیزیم، روی و کلسیم موجود در دانه های کنجد سفید با پوست خام می تواند برای تقویت استخوان ها و افزایش استحکام و تراکم آن ها بسیار مفید باشد. بهترین نوع مصرف کنجد خیسانده و یا برشته شده آن همراه با عسل است که باعث افزایش ارزش غذایی آن می شود

3. کاهش سطح کلسترول خون

مصرف دانه های کنجد به دلیل داشتن چربی گیاهی باعث می شود مواد غذایی در روده ی بزرگ جذب کمتری از کلسترول داشته باشند، در واقع باید بگوییم دانه های کنجد از میان تمام دانه های روغنی از بالاترین میزان چربی برخوردار است و به دلیل داشتن لیگنان فراوان برای کاهش کلسترول مضر خون بسیار مفید و موثر است.

4. تنظیم سطح هورمون‌ها

مصرف روزانه کنجد می تواند به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان در به تعادل رساندن سطح هورمون های جنسی و کلسترول بدن مفید باشد. مادران باردار می توانند با استفاده از دانه های روغنی کنجد قوای ایمنی بدن شان را تقویت کنند تا از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری شود. مصرف دانه های کنجد سفید با پوست خام به دلیل داشتن مواد ضروری برای سلامت بدن مادران باردار بسیار ضروری است و می تواند یک راهکار مناسب برای از بین بردن اختلالات هورمونی باشد.

5. مبارزه با رشد سلول‌های سرطانی

دانه های کنجد به دلیل داشتن سطح بالایی از لیگنان ها و ویتامین های ضروری برای تقویت قوای جسمانی می توانند مانع از رشد بسیاری از سلول های سرطانی شود. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف دانه های کنجد برای سرطان سینه و روده ی بزرگ بسیار موثر است و از پیشروی علائم مربوط به آن جلوگیری می کند.

6. کنجد سفید مناسب برای تقویت معده

مصرف روزانه ی دانه های کنجد سفید می تواند با کاهش اسید معده به ترمیم آسیب های وارد شده به غشای این بخش کمک کند و به این ترتیب خطر زخم معده و عفونت های مربوط به آن را کاهش دهد. همچنین مصرف روزانه ی دانه های کنجد با کاهش سطح استرس و اضطراب در افراد خاصیت آرام بخش دارد و به همین دلیل در کاهش مشکلات پوستی ناشی از تنش های عصبی مانند سیاهی دور چشم بسیار مفید و موثر است.

7. افزایش چربی‌سوزی

کنجد سفید با پوست خام به دلیل داشتن طبع گرم منبع غنی برای افزایش سوخت وساز بدن و در نتیجه کاهش وزن است، ضمن اینکه به دلیل داشتن انواع فیبر رژیمی برای مدت طولانی در شما احساس سیری ایجاد می کند. فیبر های گیاهی موجود در کنجد برای برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم سطح قند خون بسیار موثر است، درواقع افرادی که به دلیل افت ناگهانی قند دچار حالت ضعف جسمانی می شوند می توانند با مصرف روزانه ی کنجد سطح قند خونشان را به تعادل برسانند.

8. کمک به تقویت جذب مواد مفید

دانه های کنجد به دلیل داشتن ویتامین E و لیگنان ها منبع بسیار غنی برای ورزشکاران و افرادی که قصد کاهش وزن را دارند محسوب می شود، همچنین به دلیل داشتن اسید های چرب به جذب چربی های سالم از مصرف خوراکی های مختلف کمک می کند. در واقع شما با رژیم های غذایی غیر اصولی بخش زیادی زیادی ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن تان را از دست می دهید که با مصرف دانه های کنجد قابل تامین است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنجد سفید با پوست خام و ثبت سفارش خرید می توانید به سایت معتبر

ایران دانه مراجعه کنید.

   
Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید