کنجد سفید قنادی

جالب است بدانید که کنجد سفید قنادی به عنوان یک نوع از کنجدهای بدون پوست، یکی از بهترین و کامل ترین دانه های روغنی موجود در بازار شناخته می‌شوند. کنجد سفید پوست کنده در مقایسه با سایر کنجد ها عطر و طعم مناسب تری دارد به همین دلیل مناسب برای پخت انواع کیک و شیرینی است. شما می توانید برای پخت انواع کیک و کلوچه هایی که با کنجد تزیین می شود آموزش ببینید سپس هنگام درست کردن هر مدل شیرینی و یا دسر، از کنجد در تهیه ی مواد اولیه آن استفاده کنید تا از طعم فوق العاده و خواص این دانه روغنی پر خاصیت لذت ببرید. بهتر است برای پخت کیک و نان هایی که دارای کنجد هستند خمیر آماده شده را قبل از قرار دادن در فر به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره کنجد سفید قنادی و خواص فوق العاده آن در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم.

مهم ترین خواص کنجد سفید قنادی

کنجد سفید حاوی مقادیر بالایی کلسیم است به همین دلیل مصرف روزانه ی آن برای کودکان، زنان باردار و یائسه توصیه می شود. طبع کنجد گرم است به همین دلیل از از خوراکی های مقوی و پر انرژی محسوب می شود و مناسب برای افرادی است که در طول روز دچار ضعف جسمانی می شوند همچنین مصرف آن برای ورزشکاران حرفه ای توصیه می شود. این دانه های روغنی ارزشمند حاوی مقادیر بالایی فسفر، منیزیم و آهن است به همین دلیل برای افرادی که دچار فقر آهن و یا کم خونی هستند کاربرد زیادی دارد و می تواند جایگزین مصرف قرص های شیمیایی باشد. برای مثال ارزش غذایی 100 گرم دانه کنجد 570 کیلو کالری دارد ضمن اینکه حاوی 50% چربی است مفید است. یکی از مهم ترین خواص کنجد سفید این است که به دلیل ارزش غذایی بالا از بیماری هایی مانند پوکی استخوان و سردرد های میگرنی جلوگیری می کند به همین دلیل برای جلوگیری از نرمی استخوان و کمک به استحکام آن بهتر است از سنین میانسالی برای مصرف کنجد اقدام کنید. کنجد سفید منبع بسیار غنی پروتئین و سایر مواد مغذی است به همین دلیل از دانه های روغنی بسیار محبوب و پر مصرف محسوب می شود. کنجد سفید قنادی دارای مقادیر بسیار بالایی اسید فولیک و آهن گیاهی است به همین دلیل برای رفع خستگی های روزانه و تقویت قوای جسمانی موثر می باشد. مصرف روزانه کنجد سفید برای زنان باردار و مادران شیرده باعث افزایش قوای جسمانی و رشد سریع تر نوزادان می شود، ضمن اینکه به افزایش سلول های عصبی مرکزی در نوزادان کمک می کند برای درمان بیماری پارکینسون و سایر بیماری های روانی مانند اضطراب و افسردگی موثر است. شما می توانید با مصرف روزانه کنجد سفید بینایی تان را تقویت کنید، همچنین اگر کنجد به همراه عسل مصرف شود می تواند خواص درمانی بیشتری داشته باشد. کنجد حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین هایی است که می تواند در بدن تولید انرژی کند به همین دلیل به عنوان ماده ای نشاط آور معرفی شده است. این دانه ی مقوی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود بنابراین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند می تواند به دلیل داشتن فیبر های گیاهی خوراکی بسیار مفید باشد. دانه های کنجد سفید سرشار از کلسیم است به همین دلیل برای داشتن دندان های سالم و استخوان هایی مقاوم بسیار مفید است ضمن اینکه برای استخوان سازی و عملکرد بهتر عضلات موثر است. کنجد سفید قنادی به دلیل  داشتن مقادیر فراوان آنتی اکسیدان موجب کاهش کلسترول بد خون می شود، ضمن اینکه برای تنظیم قند خون بسیار موثر است. به همین دلیل می تواند خطر بروز بیماری های قلب و عروق را کاهش دهد. خانم هایی که در ایام قاعدگی دچار درد ها و اسپاسم های عضلانی می شوند می توانند با مصرف کنجد سفید و فرآورده های آن مانند حلوا ارده، حلوا کنجدی و… انقباضات رحمی و درد های ناشی از خونریزی را کاهش دهند. در واقع کنجد سفید به دلیل داشتن مقادیر بالایی ویتامین E خاصیت آرام بخش و تسکین درد های عضلانی را دارد. مصرف روزانه ی کنجد سفید باعث افزایش ترشح هورمون جنسی در زنان خصوصا ایام یائسگی می شود.

خواص کنجد سفید از منظر طب سنتی: 

کنجد سفید دارای طبعی گرم و دارای ارزش غذایی بالا است به همین دلیل برای افزایش وزن و تقویت قوای جنسی بسیار مفید و موثر است. همچنین افرادی که دچار اختلالات مربوط به اعصاب و روان هستند مانند اضطراب و افسردگی می توانند از کنجد برای درمان بیماری های عصبی و از بین بردن اسپاسم های عضلانی استفاده کنند. معمولا پزشکان طب سنتی برای افرادی که دچار گرفتگی صدا و یا مبتلا به مشکلات گوارشی و یبوست هستند مصرف کنجد را توصیه می کنند. لازم به ذکر است که مصرف کنجد به همراه عسل می تواند خواص و میزان انرژی را در کنجد بیشتر کند و برای درمان التهابات پوستی بسیار مفید باشد. کسانی که از بیماری رماتیسم و ناراحتی های کیسه صفرا رنج می برند می توانند با مصرف روزانه کنجد سفید مانع پیشروی علائم بیماری شان شوند ضمن اینکه برای درمان انواع سرطان بسیار مفید و موثر است. کنجد سفید به دلیل داشتن مقادیر بالای چربی قابلیت روغن گیری دارد همچنین از روغن کنجد در مصارف متعدد مانند انواع سوپ، سالاد، سرخ کردنی و … استفاده می شود. خوشبختانه روغن کنجد مضرات سایر روغن های نباتی و کارخانه ای را ندارد به همین دلیل می توانید به عنوان روغن گیاهی مرغوب و استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنجد سفید قنادی و ثبت سفارش خرید می توانید به سایت معتبر ایران دانه مراجعه کنید.

   
Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید