کنجد قهوه ای بوجار شده

یکی از پر خاصیت ترین دانه های روغنی که سرشار از ویتامین است کنجد قهوه ای بوجار شده می باشد که به دلیل خواص فوق العاده اش برای سلامتی از محبوب ترین دانه های روغنی در سطح جهان شناخته شده است. زمانی که فصل سرما و بازگشایی مدارس آغاز می شود بسیاری از والدین برای فرزندانشان برای تقویت قوای جسمانی از فرآورده های کنجد مانند ارده، کره ی مارگارین، کنجد تفت داده شده آجیلی و … استفاده می کنند. کنجد قهوه ای بوجار شده طبع گرمی دارد و ضمن داشتن انرژی بسیار بالا موجب افزایش سوخت و ساز بدن همچنین تامین ویتامین ها و چربی های ضروری برای سلامت انسان می شود. کنجد قهوه ای در شهر های مختلف ایران به عنوان یک چاشنی برای طبخ انواع غذاها استفاده می شود، ضمن اینکه برای تزئین سالاد، سوپ و برخی از دسرهای سنتی مانند حلوا، شله زرد و … کاربرد دارد. کنجد قهوه ای حاوی مقادیر بالایی کلسیم و آهن است به همین دلیل بسیاری از پزشکان برای درمان و پیشگیری از پوکی استخوان در افراد مسن و کودکان تجویز می کنند. بسیاری از پزشکان طب سنتی برای افزایش ارزش غذایی کنجد قهوه ای آن را با عسل تجویز می کنند، ضمن اینکه بسیاری از افراد از ترکیب کنجد و عسل و سایر مغزها ماده ی خوراکی پر خاصیتی به نام حلوا کنجدی و یا سوهان کنجدی درست می کنند.

 کنجد قهوه ای بوجار شده چه ویژگی هایی دارد؟

کنجد قهوه ای بوجار شده به صورت با پوست در بازار موجود است، اگر پوست کنجد قهوه ای را از آن جدا کنید روشن تر می شود. کنجد قهوه ای را می توانید به صورت برشته شده و یا خام از بازار تهیه کنید، از جمله ویژگی های مهم این کنجد داشتن مقادیر فراوانی فیبر و آهن است که آن را به یکی از خوراکی های مغذی مخصوصا برای خانم ها در دوران بارداری تبدیل کرده است. از دانه های کنجد قهوه ای به دلیل داشتن مقادیر چربی  بالا در مقایسه با انواع دانه های روغنی موجود در بازار، روغن می گیرند که برای طبخ غذاهای مختلف بسیار مفید و خوش طعم است. دانه های با کیفیت کنجد قهوه ای درشت و توپر است و اگر از فروشگاه های معتبر تهیه کنید می توانید با کیفیت ترین محصول را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

چگونه کنجد قهوه ای بوجار شده بخریم؟

لازم است بدانید کنجد قهوه ای دارای سطح کیفیت های متفاوت است، درواقع تمامی تولید کنندگان، دانه های کنجد را با سطح کیفیت یکسان وارد بازار نمی کنند. برای مثال برخی از ارده ها از کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری برخوردار هستند و برخی به دلیل استفاده از کنجد نامرغوب کیفیت مناسبی ندارند. شما می توانید از طریق بررسی نشانه هایی مانند دانه های تمیز و درشت کنجد همچنین توپر بودن آن از کیفیت این دانه های روغنی اطمینان حاصل کنید.

بررسی قیمت کنجد قهوه ای بوجار شده

قیمت کنجد قهوه ای بوجار شده در بازار با توجه به میزان واردات محصول و کشت آن و همچنین نرخ ارز متفاوت است.

کنجد بوجاری چیست؟

کنجد قهوه ای بوجاری از طریق دستگاهی مخصوص تولید می شود و طی فرآیندی ساقه ی کنجد از گیاه جدا شده و تمام مواد زائد چسبیده به آن نیز دور ریخته می شود. در گذشته که این وسیله مخصوص برای بوجاری کردن کنجد وجود نداشت افراد از خرمن کوب برای جدا کردن مواد زائد از ساقه گیاه استفاده می کردند. از کنجد مرغوب بوجاری شده می توان یکی از پر خاصیت ترین شیرینی های سنتی به نام حلوا ارده را پخت که طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از روش های دیگری که بسیاری از کشاورزان برای بوجاری کردن کنجد قهوه ای استفاده می کنند پخش کردن آن روی زمین است که از طریق باد مواد زائد گیاه کنجد از آن جدا می شود، اما امروزه ماشین آلات صنعتی این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند. کنجد قهوه ای بوجاری دارای خواص فوق العاده ای است همچنین سرشار از ویتامین های ضروری برای سلامت بدن مانند انواع فیبر های گیاهی، منیزیم، فسفر و … است. ضمن اینکه از ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کرده و برای افزایش تراکم و سلامت استخوان ها به دلیل داشتن کلسیم فراوان مناسب است. کنجد دارای طبع گرم است ضمن اینکه شما می توانید از روغن و سبوس آن برای طبخ انواع غذاها استفاده کنید. مصرف کنجد قهوه ای بوجاری شده برای سالمندان، زنان باردار، زنان یائسه، کودکان و … بسیار مفید است، ضمن اینکه ترکیب آن با شیر و عسل می تواند بسیار مقوی باشد. بسیاری از ورزشکاران در غذاهای رژیمی شان و نوشیدنی های انرژی زایی که لازم است در طول روز برای تامین انرژی و پروتئین بدن مصرف کنند از گیاه کنجد استفاده می کنند. بسیار از افراد از طریق ماشین آلات مخصوص که در داخل آن پنکه تعبیه شده است و یا دارای الک صنعتی می باشد اقدام به بوجاری کردن کنجد قهوه ای می کنند.

 از کنجد بوجاری شده چگونه استفاده می شود؟

شما می توانید از کنجد قهوه ای برای روغن گیری و تهیه ارده استفاده کنید، فقط لازم است کیفیت کنجد تان را مرغوب انتخاب کرده تا محصولات مناسبی را وارد بازار نمایید. معمولا کنجدهایی که دارای عطر و طعم مناسبی هستند، کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند و برعکس کنجد هایی که رایحه ی تیز و نا مطلوب دارند کهنه بوده و بهتر است برای تولید ارده و یا روغن گیری از آن استفاده نشود. پس از عطر کنجد باید به رنگ آن توجه داشته باشید زیرا کنجد مرغوب باید دارای رنگ روشنی باشد، در غیر اینصورت باعث تیره رنگ شدن و طعم و عطر نامطبوع می شود. در پایان باید گفته شود هزینه خرید یا فروش کنجد قهوه ای بوجاری شده با توجه به اینکه از طریق ماشینی و یا سنتی انجام شده متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنجد قهوه ای بوجاری شده و ثبت سفارش خرید می توانید با شماره 09154486257 تماس بگیرید.

Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید