کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار

کنجد در دو نوع با پوست به رنگ قهوه ای، همراه با غلاف طبیعی و پوست کنده شده در بازار موجود است. کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار برای درمان بیماری هایی مانند آرتروز، دیابت و ناراحتی های قلب و عروق مورد استفاده قرار می گیرد. طبع کنجد گرم است و به همین دلیل انرژی بالایی دارد و از خوراکی های بسیار مفید برای کودکان و بزرگسالان محسوب می شود. کنجد از عطر و طعم بسیار دلچسبی برخوردار است به همین دلیل فرآورده های خوشمزه ای مانند حلوا ارده، حلوا کنجدی و ارده از آن تهیه می شود همچنین به دلیل داشتن مقادیر چربی بالا برای روغن گیری مناسب است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بسیار مفیدی را درباره کنجد قهوه ای شسته دوبوجار و خواص فوق العاده آن در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم پس تا پایان همراه ما باشید.

مهم ترین خواص کنجد قهوه ای شسته شده دو بوجار

  1. از سلامت قلب شما محافظت می کند.
  2. باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود و به تقویت استخوان ها کمک می کند.
  3. تنظیم قند خون
  4. برای سلامت پوست و مو مفید است و باعث قطع ریزش مو می شود.
  5. کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  6. فشار خون را کاهش می دهد.
  7. تقویت دستگاه گوارش و پاکسازی بدن از سموم
  8. سوزش ادرار را از بین می برد.
  9. با مصرف کنجد قهوه ای شسته شده دو بوجار، خطر ابتلا به آلزایمر کاهش می یابد.
  10. اگر نوزادتان خواب ناآرامی دارد می توانید شب ها بدنش را با روغن کنجد چرب نموده و ماساژ دهید.

کنجد قهوه ای شسته شده دو بوجار چه کاربرد هایی دارد؟

  1. 1. کنجد قهوه ای در تزیین انواع سالاد، نان، سوپ و دسر مانند حلوا، شله زرد، کیک و کلوچه، پخت شیرینی های خوشمزه ای مانند حلوا و یا شکلات کنجدی مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین بسیاری از پزشکان طب سنتی مصرف روزانه 1 الی 2 قاشق کنجد را به همراه عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای کودکان و بزرگسالان تجویز می کنند. برای اینکه عطر و طعم کنجد قهوه ای دوبوجار افزایش پیدا کند لازم است آن را در مدت زمان کوتاهی با حرارت ملایم تفت دهید.

 کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار چه فوایدی دارد؟

کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار از مفید ترین دانه های روغنی شناخته شده است که برای بهبود دردها و اسپاسم های عضلانی، زخم های پوستی و از بین بردن جای لک و جوش بسیار مفید و موثر است. کنجد در رنگ های سیاه، سفید و قهوه ای در بازار موجود است، اما جالب است بدانید بیشترین عطر و طعم را کنجد قهوه ای دارد که با گرفتن پوست آن رنگش روشن تر می شود.

مهم ترین خواص کنجد برای تقویت پوست و مو

کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار حاوی مقادیر بالایی کلسیم، روی، فسفر و منیزیم است که برای قطع ریزش مو و رویش مجدد آن بسیار موثر است. شما می توانید با مصرف روزانه کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار علاوه بر داشتن موهای خوش حالت، عفونت های قارچی پوست سر، موهای آسیب دیده بر اثر رنگ کردن مو و… را درمان کنید ضمن اینکه یک خنک کننده طبیعی مو نیز محسوب می شود.   دانه های کنجد به دلیل داشتن ویتامین های لازم برای سلامت پوست و آنتی اکسیدان در تهیه بسیاری از لوازم آرایشی کاربرد دارد . مصرف کنجد قهوه ای دوبوجار شده با تقویت کلاژن سازی می تواند بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، سوختگی و … را درمان کند ضمن اینکه یک مرطوب کننده و آبرسان عالی برای پوست های خشک محسوب می شود.

کنجد قهوه ای دوبو جار برای زنان بارداری چه فوایدی دارد؟

کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده می تواند برای زنان باردار بسیار مفید باشد، ضمن اینکه مصرف روزانه آن به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به بیماری های مختلف را در مادران کاهش می دهد. دانه های کنجد خاصیت آرام بخش و نشاط آور دارد، بنابراین برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا علاوه بر ایجاد حال خوب می تواند مانع بسیاری از تنش های عصبی، اضطراب و استرس در آن ها شود. زنان باردار می توانند با مصرف روزانه کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار به صورت روزانه نیازشان را به مصرف کلسیم در طول روز تامین کنند به همین دلیل نیازی به استفاده از قرص های شیمیایی وجود ندارد ضمن اینکه مانع پوکی استخوان می شود.

خواص کنجد قهوه ای برای کودکان

معمولا پزشکان برای تامین سلامت بدن کودکان و تقویت قوای جسمانی آن ها مصرف دانه های کنجد را همراه با عسل تجویز می کنند زیرا علاوه بر تامین ویتامین های ضروری بدن مانع ابتلا به انواع بیماری ها می شود. مصرف کنجد قهوه ای شسته شده دو بوجار می تواند باعث تقویت حافظه در کودکان شود، زیرا دارای کلسیم بسیار بالایی است ضمن اینکه مانع ابتلا به آلزایمر در بزرگسالی می شود زیرا قدرت سلول های ایمنی مغز و سیستم عصبی را افزایش می دهد. والدین عزیز می توانند بدن کودک شان را با روغن کنجد ماساژ دهند این کار باعث می شود ضمن تنظیم خواب شبانه تنش های عصبی آن ها کاهش پیدا کند. مصرف کنجد در مقاوم سازی و فرآیند رشد استخوان ها موثر است و در صورتی که پوست بدن تان دچار سوختگی شده باشد می توانید با استفاده از روغن کنجد موضع را ماساژ دهید. استفاده از دانه های کنجد روی انواع خوراکی ها مانند ماست، سالاد، آش و سوپ و … می تواند موجب کاهش کلسترول و فشار خون شود ضمن اینکه برای درمان کم خونی بسیار مفید و موثر است. اگر از تنگی نفس، گرفتگی صدا و سرفه های خشک رنج می برید می توانید به صورت روزانه از کنجد قهوه ای شسته شده دو بوجار استفاده کنید و از تاثیرات فوق العاده آن بهره مند شوید. افرادی که مبتلا به دیابت هستند می توانند به مدت 60 روز با تجویز پزشک متخصص از کنجد استفاده کنند، زیرا مصرف کنجد قهوه ای شسته شده دوبوجار به همراه داروهای لازم می تواند برای درمان دیابت بسیار موثر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنجد قهوه ای شسته شده دو بوجار و ثبت سفارش خرید می توانید با شماره 09154486257 تماس بگیرید.

Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید