کنجد مشکی خام (کنجد مشکی به حال خود)

جالب است بدانید کنجد مشکی خام یکی از معروف ترین دانه های روغنی شناخته شده در جهان است که متعلق به یک گیاه گلدار از خانواده پدالیاسه است. شما می توانید برای افزایش عطر و طعم این دانه ی روغنی پر خاصیت آن را برای چند دقیقه حرارت دهید تا طعم آجیلی بسیار دلچسبی را پیدا کند. از کنجد در طبخ بسیاری از غذاها و نان ها در سراسر جهان به صورت خام و یا خشک شده استفاده می کنند. بسیاری از تولیدکنندگان با چرخ کردن دانه ی کنجد و ترکیب آن با روغن زیتون ماده ی غذایی بسیار مقوی و پر خاصیت ارده را تولید می کنند همچنین جالب است بدانید کره ی مارگارین از دانه های کنجد تهیه می شود. کنجد با توجه به نوع خاکی که در آن رشد می کند، 3 نوع سیاه، سفید و قهوه ای دارد که نوع ساده آن حدود 60% کلسیم بیشتری در مقایسه با کنجد سفید دارد بنابراین بیشتر در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بسیار مفیدی را درباره کنجد مشکی و خواص فوق العاده ی آن در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم پس تا پایان همراه ما باشید.

خواص فوق العاده کنجد سیاه خام:

دانه ی کنجد سیاه فواید بسیار زیادی در طب سنتی و مدرن برای درمان بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این دانه روغنی پر خاصیت سرشار از اسید های چرب امگا3 و فیبرهای رژیمی است که برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر می باشد در ادامه به بررسی یابر خواص کنجد سیاه می پردازیم:

1. سرشار از پروتئین

ورزشکاران برای تامین پروتئین روزانه از کنجد استفاده می کنند زیرا این دانه های روغنی حاوی 20% اسید آمینه می باشد و مناسب برای مصرف روزانه افرادی است که تمایل به گرفتن رژیم های پروتئینی دارند ضمن اینکه می توانید آن را روی انواع سالاد و سبزیجات بپاشید و از خوردن آن لذت ببرید.

2. پیشگیری از دیابت

دانه های کنجد حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی و منیزیم برای پیشگیری از دیابت است همچنین برای کاهش فشار خون و گلوکز پلاسما می تواند مفید باشد.

3. کمک به درمان کم خونی

کنجد سرشار از آهن است و مناسب و برای زنان و مردانی که مشکل کم خونی دارند بسیار مفید می باشد ضمن اینکه برای تقویت قوای بدن موثر است و علائم ضعف جسمانی را در طول روز کاهش می دهد.

4. کمک به سلامت استخوان ها

دانه ی پر خاصیت کنجد مشکی خام به دلیل داشتن مقادیر بالای روی و مواد معدنی باعث جلوگیری از پوکی استخوان و کمک به فرآیند استخوان سازی در افراد مسن می شود. ضمن اینکه مصرف روزانه ی آن می تواند برای سلامت استخوان ها و تراکم مناسب آن مفید باشد زیرا کنجد منبع بسیار غنی از کلسیم است.

5. کمک به سلامت دهان و دندان

دانه های کنجد سیاه می تواند از طریق سفید کردن دندان ها و از بین بردن پلاک های آن موجب استحکام بیشتر و کاهش عناصر تخریب کننده دندان در بزاق دهان می شود. بنابراین توصیه می کنیم به صورت روزانه روغن کنجد را در دهان بچرخانید تا از خواص فوق العاده ی آن بهره مند شوید.

6. داشتن خاصیت ضد الکل

مصرف روزانه ی دانه های کنجد سیاه علاوه بر داشتن خاصیت سم زدایی و پاکسازی بدن می تواند اثرات مخرب مصرف نوشیدنی های الکلی را کاهش دهد.

7. درمان استرس و اضطراب

دانه های کنجد سیاه به دلیل داشتن خواص فوق العاده و ویتامین های مختلف می تواند برای درمان بسیاری از بیماری های اعصاب و روان مانند اضطراب، افسردگی، تنش های عصبی و… موثر باشد. در واقع دانه های کنجد به دلیل اینکه مقادیر بسیار بالایی از کلسیم و منیزیم را دارد می تواند باعث تنظیم ماهیچه ها و عضلات منقبض شده ی بدن به دلیل داشتن استرس و اضطراب طولانی مدت شود. همچنین مصرف این دانه های روغنی به دلیل داشتن خاصیت ضد اسپاسم موجب بهبود عملکرد سیستم اعصاب و روان در افرادی شود که دچار اختلالات عصبی مانند نوسانات خلقی هستند. کنجد سیاه حاوی ویتامین B1 و تیامین و تریپتوفان است که موجب تقویت اعصاب و آرامش در افراد می شود در واقع این عناصر می تواند در تنظیم خواب و خلق و خو در انسان بسیار موثر باشد.

 8. کاهش کلسترول خون

دانه های کنجد مشکی خام به دلیل داشتن سسامولین و لیگنان ها می تواند برای کاهش کلسترول خون بسیار مفید و موثر باشد به همین دلیل مصرف روزانه ی کنجد به افرادی که تمایل به مصرف فیبر های رژیمی برای افزایش پروتئین بدن و کاهش کلسترول خون را دارند توصیه می شود. این دانه ی روغنی به دلیل داشتن بالاترین میزان فیتو استرول ها در میان سایر دانه های روغنی موجب کاهش علائم سرطان در انسان می شود ضمن اینکه حجم چربی مضر را در بدن کاهش می دهد.

9. تقویت سلامت چشم

بر اساس آخرین تحقیقات پزشکی میان چشم ها و سیستم کبد ارتباط تنگاتنگی وجود دارد زیرا مسئولیت خون رسانی به چشم ها و سایر نقاط بدن از طریق کبد انجام می شود. به همین دلیل شما با مصرف روزانه ی کنجد می توانید عملکرد خون رسانی به چشم ها را تقویت کنید که این امر باعث تقویت قوای بینایی می شود.

16. تقویت قوای جسمانی

دانه های کنجد مشکی خام به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان ضمن افزایش قدرت جسمانی باعث کند شدن نشانه های پیری مانند ضعف و درد های  عضلانی، کاهش طراوت پوست و ایجاد چین و چروک، کمر درد و … می شود.

17. تنظیم فشار خون

روغن دانه کنجد سیاه خام به دلیل داشتن مقادیر بالای منیزیم می تواند تا حد قابل توجهی باعث تنظیم فشار خون در بسیاری از زنان و مردان در همه ی گروه های سنی شود. دانه کنجد حاوی آنتی اکسیدان های فراوان و مواد مغذی است که باعث تقویت سیستم بدن می شود ضمن اینکه به دلیل داشتن فیتات باعث جلوگیری از بیماری سرطان است. این دانه ی پر خاصیت حاوی مواد معدنی مختلف و ویتامین های ضروری برای بدن انسان می باشد بنابراین مصرف روزانه ی آن همراه با مواد غذایی برای رشد کودکان توصیه می شود.
Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید