کنجد قهوه ای خام (کنجد قهوه ای به حال خود)

 کنجد قهوه ای خام یکی از قدیمی ترین دانه های روغنی است که در سرزمین های شرقی و آفریقایی طرفداران بسیار زیادی دارد.

این دانه ی روغنی ارزشمند برای سلامت پوست در طب سنتی و مدرن به دلیل داشتن خواص فوق العاده محبوبیت زیادی دارد، ضمن اینکه به صورت خوراکی و یا موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.

دانه های کنجد قهوه ای به دلیل داشتن مقادیر چربی بالا و عطر و طعم فوق العاده ی آن در طبخ انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد ضمن اینکه ماده ی بسیار مقوی و خوشمزه ارده از دانه های پر خاصیت کنجد گرفته می شود که برای رشد کودکان و تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مسن بسیار مفید است.

شما می توانید با کمی حرارت و تفت دادن، عطر و طعم این دانه ی روغنی را بیشتر کنید و در انواع سالاد و تزئین کیک و دسر های مختلف در صورت تمایل استفاده کنید.

درباره ارزش غذایی کنجد چه می دانید؟

دانه های کنجد دارای 55 درصد چربی و 20 درصد پروتئین هستند به همین دلیل منبع بسیار مهمی از اسید های آمینه و اسید های چرب مفید محسوب می شوند ضمن اینکه داشتن درصد بالای پروتئین در دانه های کنجد قهوه ای خام آن را به یکی از مهم ترین منابع تامین پروتئین برای ورزشکاران تبدیل کرده است.

مصرف دانه های کنجد به دلیل داشتن آنتی اکسیدان هایی مانند سسامین و سسامولین در فرآیند سم زدایی و تصفیه خون بسیار کاربردی و موثر است.

روغن کنجد سرشار از اسیدهای آمینه مختلف است که می تواند به برای کمک به سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین خواص کنجد قهوه ای خام

1. حاوی مقادیر بالایی فیتواستریل

دانه های کنجد قهوه ای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان می توانند برای کاهش کلسترول خون بسیار مفید باشند.

جالب است بدانید که دانه های کنجد بیشترین میزان فیتواسترول را دارند که از نظر ساختاری شباهت بسیار زیادی به کلسترول دارد.

در واقع این ماده در سیستم گوارش جذب کلسترول را کاهش می دهد به همین دلیل مصرف روزانه ی آن برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید است، زیرا ضمن تامین ویتامین های مورد نیاز بدن برای سلامت بدن باعث جذب چربی های مضر می  شود.

2. از سلامت قلب محافظت می کند

مصرف روزانه دانه های کنجد قهوه ای به دلیل تنظیم کلسترول و فشار خون می تواند برای بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق بسیار موثر باشد زیرا به صورت طبیعی سطح کلسترول را در کبد کاهش می دهد بنابراین شما می توانید با مصرف روزانه دانه های کنجد بدن تان را از چربی های مضر پاکسازی کنید.

3. کمک به تنظیم فشار خون

امروزه بسیاری از زنان و مردان با توجه به مصرف خوراکی های مضر و پرچرب مبتلا به فشار خون هستند.

متاسفانه با توجه به آخرین تحقیقات پزشکی، فشار خون بالا یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میر در جهان شناخته شده است.

مصرف روزانه کنجد قهوه ای خام ضمن تنظیم فشار خون بالا باعث تقویت عملکرد سایر ارگان های بدن مانند کبد، سیستم گوارش، قلب و عروق و … در سنین مختلف می شود.

4. تنظیم عملکرد هورمون‌ها

مصرف روزانه ی کنجد قهوه ای خام می تواند برای تنظیم هورمون های زنانه بسیار موثر باشد همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

مصرف کنجد می تواند برای تنظیم هورمون های زنان دردوران یائسگی بسیار مفید و موثر باشد ضمن اینکه برای کاهش چربی خون بسیار مناسب است.

دانه های کنجد به دلیل داشتن مقادیر بالایی از ویتامین های مختلف می تواند برای کاهش وزن بدون ایجاد مشکل برای سلامت بدن موثر باشد.

همچنین استفاده از کنجد قهوه ای خام برای تامین انرژی لازم روزانه برای خانم های باردار توصیه می شود زیرا منبع بسیار غنی از کلسیم، پروتئین، آهن و … است.

5. مبارزه با سرطان

دانه های کنجد به دلیل داشتن مقادیر بالایی لیگنان باعث می شود رشد سلول های سرطان در اندام های مختلف بدن را مانند کبد، سیستم گوارش، معده، کلیه و… متوقف کند.

در واقع کنجد قهوه ای دارای خواص ضد سرطانی می باشد بنابراین بسیاری از پزشکان برای سلامت کودکان و نوجوانان مصرف روزانه ی کنجد قهوه ای را تجویز می کنند.

جالب است بدانید طبق آخرین تحقیقات پزشکی انجام شده مصرف دانه های روغنی کنجد قهوه ای می تواند در روند کاهش رشد سلول های سرطانی سیستم گوارش و روده همچنین سرطان سینه در زنان بسیار موثر باشد.

6. کمک به چربی سوزی

داشتن خاصیت چربی سوزی یکی از مهم ترین خواص مصرف کنجد قهوه ای خام است در واقع دانه های کنجد به دلیل داشتن مقادیر بالایی از فیبر های گیاهی مختلف می تواند فرد را برای مدت زمان طولانی سیر نگه دارد در واقع دانه های کنجد به کاهش ترشح هورمون گرسنگی در مغز کمک می کند.

مصرف کنجد به دلیل تنظیم ترشح آنزیم های کبد می تواند اسیدهای چرب را در بدن تجزیه کند به همین دلیل شما می توانید با مصرف روزانه کنجد قهوه ای علاوه بر تامین ویتامین های ضروری برای سلامت بدن، چربی های اضافه بدن تان را از بین ببرید.

بسیاری از مکمل های قوی خوراکی برای ورزشکاران در باشگاه های بدن سازی حاوی مقادیر قابل توجهی کنجد می باشد زیرا این دانه ی روغنی برای تامین چربی و پروتئین مورد نیاز بدن ورزشکاران بسیار ضروری و موثر است.

افرادی که به دلایل مختلف مانند فعالیت زیاد در بیرون از منزل، اختلالات مربوط به اعصاب و روان مانند اضطراب و افسردگی مبتلا به پرخوری های عصبی هستند می توانند با مصرف روزانه ی کنجد قهوه ای در وعده های غذایی شان اشتهای کاذب شان را کاهش دهند.

7. افزایش جذب مواد مغذی

دانه های کنجد به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مفید می تواند برای جذب مواد شیمیایی گیاهی بسیار موثر باشد.

در واقع بدن به دلیل کمبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی، قابلیت جذب برخی املاح و مواد مغذی از خوراکی های مختلف را ندارد بنابراین شما می توانید با مصرف روزانه کنجد قهوه ای علاوه بر تامین چربی لازم برای سلامتی از طریق جذب ویتامین های ضروری به تقویت ارگان های بدن کمک نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کنجد قهوه ای خام و ثبت سفارش خرید می توانید با شماره 09154486257 تماس بگیرید.

Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید