کنجد ارده گیری افغانی

کنجد ارده گیری افغانی یکی از انواع کنجد است که به طور خاص در افغانستان تولید می‌شود. این نوع کنجد به ویژه در مناطق خشک و کوهستانی افغانستان کشت می‌شود. فرآوری آن به شیوه‌های سنتی صورت می‌گیرد و در نتیجه حاصل، یک محصول پر ارزش با ویژگی‌های منحصر به فرد است. معمولاً در این فرآیند از دستگاه‌های سنتی و آسیاب‌های دستی استفاده می‌شود تا کنجد به شکلی مخصوص خرد و ارده شود. این کنجد معمولاً در غذاهای محلی مصرف می‌شود و به دلیل ویژگی‌های طبیعی خود، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

مهم ترین خواص کنجد ارده گیری افغانی (کنجد ارده میمنه افغانستان)

1. کمک به گرم کردن بدن یکی از مهم ترین خواص کنجد ارده گیری افغانی

افرادی که سرد مزاج هستند می توانند با مصرف روزانه کنجد ارده که دارای طبیعت گرم و تر است بدن شان را گرم کنند. مصرف کنجد ارده در فصل زمستان به دلیل داشتن طبع گرم و ارزش غذایی بالا بهترین خوراکی برای کمک به گرم کردن بدن است زیرا انرژی بسیار زیادی دارد.

2. کنجد ارده برای کاهش کلسترول خون

شما می توانید با مصرف کنجد ارده میمنه افغانستان که یکی از معروف ترین انواع کنجد است، به مرور زمان کلسترول خون تان را کاهش دهید و چربی مفید بدن را تامین نمایید، درواقع مصرف کنجد ارده می تواند در به تعادل رساندن چربی و کلسترول خون بسیار مفید و موثر باشد. کنجد ارده برای تامین کلسیم و استحکام استخوان ها بسیار مفید است ضمن اینکه مصرف روزانه ی آن برای حفاظت از سلامت استخوان ها توصیه می شود. در واقع می توانیم بگوییم کلسیم موجود در کنجد ارده از شیر بالاتر است بنابراین افرادی که تمایل به مصرف شیر ندارند می توانند به صورت روزانه از کنجد و فرآورده های آن استفاده کنند.

3. کنجد ارده میمنه افغانستان بهترین غذا برای کودکان

مصرف کنجد ارده تاثیر بسیار زیادی در تقویت حافظه کودکان و افزایش قوای جسمانی شان به دلیل داشتن کلسیم و ویتامین های ضروری برای سلامت بدن دارد، همچنین لازم به ذکر است که مصرف کنجد ارده میمنه افغانستان باعث استحکام و سلامت دندان های کودکان می شود.

4. نرم کردن جوش ها و دمل ها

افرادی که دمل و جوش در صورت و یا بدن شان دارند می توانند با مصرف روزانه کنجد ارده دمل ها را تخلیه نمایند، درواقع این خوراکی مقوی می تواند جوش ها را زودتر باز کند همچنین برای درمان لک های پوستی بسیار موثر است.

5. کنجد ارده برای پیشگیری از سرطان

کنجد ارده حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوان است که برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر می باشد، همچنین مانع پیشروی نشانه های اولیه در انواع سرطان ها مانند سرطان سینه، سرطان روده، سرطان پوست و … می شود.

6.کنجد ارده گیری افغانی :ملین و مسهل

مصرف روزانه کنجد ارده میمنه افغانستان می تواند باعث نرم شدن روده ها و درمان یبوست شود، درواقع برای سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است.

7. خواص کنجد ارده گیری افغانی برای خانم ها

مصرف کنجد ارده برای درمان بسیاری از بیماری های زنانه مانند اختلالات هورمونی، مشکلات رحم و دیواره ی آن همچنین مشکلات مربوط به عادت ماهیانه آن ها بسیار موثر است، درواقع دانه های کنجد خاصیت قاعده آور بودن دارد. در ادامه به بررسی سایر خواص کنجد ارده می پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید تا از فواید این ماده غذایی ارزشمند اطلاعات مناسب کسب نمایید.
  1. برای تقویت قوای جنسی در خانم ها و آقایان بسیار موثر است.
  2. برای درمان بسیاری از بیماری های زنانه مانند اختلالات مربوط به دهانه رحم، ناباروری و عدم تنظیم قاعدگی بسیار موثر است.
  3. افرادی که از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برند می توانند با مصرف کنجد ارده مانع پیشروی علائم این بیماری شوند، همچنین به مرور زمان به دلیل به تعادل رساندن میزان چربی و کلسترول خون می توانند باعث درمان بسیاری از بیماری های قلبی شود.
  4. افرادی که قصد کاهش وزن و تناسب اندام اصولی را دارند می توانند با مراجعه به پزشک های متخصص تغذیه و داشتن رژیم غذایی سالم در کنار ورزش روزانه با مصرف کنجد ارده میمنه افغانستان به تسریع روند کاهش وزن شان کمک نمایند.
در واقع مصرف کنجد ارده به دلیل داشتن فیبر گیاهی فراوان می تواند باعث کاهش وزن در افراد به خصوص سرد مزاجان شود زیرا اشتهای کاذب شان را کاهش می دهد در نتیجه فرد نیاز کمتری به مصرف مواد غذایی دارد. بسیاری از افرادی که از کنجد ارده به صورت روزانه استفاده می کنند نگران افزایش وزن و یا چاق شدن شان هستند به همین دلیل توصیه می کنیم که همراه با مصرف ارده پیاده روی منظم داشته باشید. در واقع عامل اصلی چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک کافی و یا زیاده روی در مصرف کنجد ارده است که با رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه می توانید آن را مدیریت کنید. استفاده از ارده و شیره در وعده صبحانه می تواند به عنوان خوراکی انرژی زا برای از بین بردن ضعف جسمانی و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن خصوصا برای کودکان و افراد مسن بسیار مفید و موثر باشد. کنجد ارده از بهترین و پرطرفدارترین فرآورده های دانه پر خاصیت کنجد است که با مصرف روزانه آن می توانید بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن مانند کلسیم، پروتئین، زینک، فسفر، منیزیم و سایر مواد و املاح معدنی بدن را تامین نمایید بنابراین دیگر احتیاجی به مصرف قرص های شیمیایی ندارید.

طرز تهیه ارده از کنجد میمنه افغانستان

برای تهیه ارده در گام اول دانه های کنجد را خمیر می کنند تا به شکل مایع تبدیل شود به این ترتیب مایع کرم رنگی به نام ارده تولید می شود. در واقع پس از خیسانده شدن دانه های کنجد پوست آن را جدا کرده و سپس با آسیاب کاملا له می کنند تا مایع خمیری شکلی به دست آید که به آن کنجد ارده می گویند. ارده کنجد از آسیاب نمودن دانه های کنجد تهیه می شود، درواقع کیفیت دانه های کنجد می تواند در مرغوبیت کنجد ارده بسیار موثر باشد. همچنین روغن کنجد که معمولا روی ارده قرار می گیرد به دلیل وارد کردن فشار به دانه های کنجد می باشد که به آن روغن پرس سرد کنجد می گویند.

نحوه نگهداری از کنجد ارده گیری افغانی

کنجد ارده گیری افغانی حاوی مقادیر بسیار بالایی اسیدهای چرب اشباع نشده است، به همین دلیل بهتر است در جای خشک و خنک و دور از آفتاب نگهداری شود. اگر کنجد ارده در معرض نور خورشید قرار گیرد احتمال اکسید شدن آن افزایش می یابد که باعث از بین رفتن خواص ارده می شود، ضمن اینکه عطر و طعم آن تغییر می کند.
Call Now Buttonاکنون تماس بگیرید